Visai netrukus Lietuvoje įsigalioja svarbus pokytis, siekiant stiprinti mokėjimų saugumą ir sumažinti sukčiavimo riziką. Visi mokėjimo paslaugų teikėjai – įskaitant kredito unijas – pradės taikyti gavėjo pavadinimo ir sąskaitos numerio tikrinimą.
Vadinasi, nuo š. m. spalio 5 d., kaskart atliekant mokėjimus eurais per LKU mobiliąją programėlę ar elektroninę bankininkystę „i-Unija“ bus patikrinama, ar gavėjo sąskaitos numeris atitinka nurodytą pavadinimą (t. y. vardą ir pavardę arba įmonės pavadinimą). Pranešimas apie patikrinimo rezultatą bus matomas prieš patvirtinant mokėjimą.
Toks gavėjo duomenų patikrinimas bus atliekamas ir kredito unijų klientų aptarnavimo vietose. Atvykus į kredito uniją, prieš atliekant mokėjimą, patikrinimo rezultatą Jums pateiks darbuotojas.
Priklausomai nuo gavėjo duomenų tikrinimo rezultato, galimas vienas iš šių pranešimų:
- Gavėjo pavadinimas atitinka.
- Gavėjo pavadinimas beveik atitinka. Ar norite įvesti: Vardenis Pavardenis?
- Gavėjo pavadinimas neatitinka – sąskaita gali priklausyti kitam asmeniui. Rekomenduojame patikrinti gavėjo pavadinimą.
- Nepavyksta patikrinti. Įsitikinkite, kad gavėjo pavadinimas teisingas, nes lėšos gali būti pervestos kitam asmeniui.
- Nepavyksta patikrinti, nes gavėjo sąskaita yra už euro zonos ribų. Įsitikinkite, kad gavėjo pavadinimas teisingas, nes lėšos gali būti pervestos kitam asmeniui.
Šis pokytis – dar vienas žingsnis siekiant užtikrinti didesnį klientų saugumą atliekant mokėjimus. Įspėjimai apie lėšų gavėjo duomenų neatitikimus padės išvengti klaidingų mokėjimų, o kredito unijoms leis geriau apsaugoti klientus nuo atvejų, kai pinigus išvilioja sukčiai, prisidengdami panašiais įmonių pavadinimais.
Svarbu žinoti:
- Tikrinimas yra įspėjimas, bet galutinį sprendimą dėl mokėjimo patvirtinimo visada priimate Jūs, tačiau rizikuosite neatgauti pervestų lėšų, jeigu jos bus pervestos kitam gavėjui.
- Jūsų lėšų saugumui, rekomenduojame netvirtinti mokėjimo, jei gavėjo pavadinimas neatitinka, beveik atitinka arba nepavyksta patikrinti, kol nepasitikslinsite duomenų tiesiogiai su pačiu lėšų gavėju.
Būkite atidūs – kredito unijos ar kitos finansinės įstaigos nesiųs nuorodų, kviečiančių „pasitikrinti gavėją“. Jei gausite tokį laišką, SMS ar žinutę socialiniuose tinkluose – tai gali būti bandymas išvilioti asmens ar prisijungimo duomenis. Tokiais atvejais rekomenduojame neatidaryti nuorodų, neatskleisti jokių savo duomenų ir nedelsiant pranešti kredito unijai ar atitinkamoms institucijoms.